Baby deken



Op Pinterest kwam ik dit mooie deken tegen van Beautiful Crochet Stuff met telpatroon.
Alleen schrijven ze hem op deze site heel anders uit dan op de tekening helaas....

Van het Regenboog deken had ik nog twee bollen Stonewashed Corundum Ruby over en ik had ook nog twee bollen Moonstone liggen. Een mooie combi voor een klein babydekentje.

Hieronder mijn versie volgens de tekening

Op het telpatroon staan 5 toeren maar voor het deken gebruiken ze maar de eerste 3 toeren.

Begin met 6 losse, sluiten met een halve vaste

Toer 1:3 losse (1e stokje en een losse), *stokje in de ring, 1 losse*, herhaal van * tot * tot je 12 stokjes hebt met een losse ertussen, sluiten met een halve vaste in de 3e losse van het begin.

Toer 2: Ga met een vaste naar de volgende opening, 2 losse (1e stokje), 2 stokjes samen haken in dezelfde opening, *2 losse, 3 stokjes samen haken in de volgende opening*, herhaal van * tot * helemaal rond. sluiten met een halve vast in de 2e losse van het begin.

Toer 3:Ga met een halve vaste naar de volgende opening *4 stokjes in de volgende opening, 3 losse,  stokjes in dezelfde opening, 1 halve vaste in de volgende opening, 3 losse in de volgende, 1 halve vaste in de volgende*, herhaal van * tot * helemaal rond en sluit met een halve vaste in de 1e halve vaste van het begin. Afhechten draadje wegwerken.



Het aan elkaar haken... zelfs voor mij was dit even wennen wat ik had dit nog nooit gedaan.... maar het is gelukt! Whoohoo!!!!

Haak je vierkantje tot toer drie. In de hoeken in de hoeken en het lusje (3 lossen) in het midden doe je als volgt: haak 1 losse, in losse om de hoek (of lus) van je 1e blokje, weer een losse en dan verder met toer drie als hierboven.

Hoe ik de rand ga doen weet ik nog niet dat zie ik nog wel als ik zover ben.
~XOXO~




Reacties

  1. Super mooi gedaan. Prachtige kleurencombinatie! Top !!!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Tinne,
      Het haakt lekker snel weg...
      Groetjes Ria

      Verwijderen
  2. Wow, that's pretty!! Sweet color mix and nice pattern. Have a wonderful weekend! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Nata.
      It's so much fun to do.
      Gutes Wochenende!
      Ria xxx

      Verwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
x Het Voske

Populaire posts van deze blog

Super makkelijke muts {haakpatroon}

Geribbelde muts {haakpatroon}

Cirkel Tuniek: deel 1