Cirkel Tuniek: deel 3

Zoals jullie in mijn vorige blogpost hebben kunnen lezen heb ik mijn hele tuniek uitgehaald omdat deze te klein was. Ben in deel 1 vanaf toer 5 gaan meerderen. En bij deel 2 toer 29 ben ik verder gegaan met naald 6.0 mm. Kreeg hem niet over mijn borsten als ik met een 3.0 mm verder ging.
As you may have read in my previous blog I started all over with my tunic because it was to small. In part 1 round 5 I began to increase. In part 2 round 29 I continued with a 6.0 mm needle. When I continued whit the 3.0mm I couln't get it over my breasts.

Zo, nu dan verder met de onderrand.
So, let's begin with the border.

Vergeef me dames maar ik ga afwijken van het patroon.Ik vind het te moeilijk  en eerlijk gezegd vind deze ook niet zo mooi.
Pleas forgive me ladies but I'm going to let go of the original pattern. It is to diffucult and to be honest....I didn't like it.

Zelf heb ik voor een eenvoudige rand gekozen.
I've choosen for an easy border.

Toer 37:
Haak 4 losse (is 1e stokje + 1 losse), opening overslaan, 2 stokjes en 1 losse in de volgende opening.
2 stokjes, 1 losse, 1 overslaan, helemaal rond. Sluiten met een halve vaste.

Round 37:
Chain 4 (this is double crochet + 1 chain) skip 1 opening, 2 double crochet in the next opening,
chain 1.  
2 double crochet, chain 1, skip 1 opening, all the way around. Close with a slip stitch.


Toer 38:
6 losse, 1 vaste in je 1 losse opening, 4 losse, 1 vaste in je 1 losse opening.
4 losse, 1 vaste, helmaal rond, sluiten met een halve vaste.


Round 38:
chain 6, single crochet in your chain 1 opening, chain 4, single crochet in you chain 1 opening.

Chain 4, 1 single crochet, all the way around, close with a slip stitch.




Ronde 39:
1 vaste in de opening, 4 stokjes in dezelfde opening, 1 vaste in de volgende opening.
4 stokjes, 1 vaste helemaal rond, sluit met een halve vaste in de 1e vaste van deze toer.

Round 39:
1 single crochet in the opening, 4 double crochet in the first opening, 1 single crochet in the next opening.

4 double crochet, 1 single crochet. All the way around, close with a slip stich in the first single crochet from this round.


En tadaa! De tuniek is klaar! Het enige dat ik nog moet doen is de draadje instoppen.
And tadaa! The tunic is done! The only thing that I have to do is to weave in the losse ends.




Mochten jullie liever een andere rand willen dan heeft Saskia van  Little Sweet Things dit plaatje van verschillende randjes nog aan mij gegeven. 
If you prefer another border than you can look at this picture that I've got from Saskia from  Little Sweet Things.




Ik hoop dat jullie het leuk vonden.
I hope you enjoyed it.


~XOXO~




Reacties

  1. Hoi

    Ik wilde graag model B maken maar dat komt er niet uit. alleen model A.
    Waar heb je dit eigenlijk gevonden. Mss kan ik er eens naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is alles wat er is. Voor model B gebruik je de hele tijd haaknaald 3.0mm en na dat je ketting van 181 lossen hebt ga je door met toer 5. Dit is model b tot het eind. Voor model A heb ik alleen losser gehaakt en een hals aangezet.

      Verwijderen
  2. Wat is hij leuk geworden!
    Zo zie je maar zonder die rare flubberdingen onderaan is hij net zo leuk.
    Dank je wel voor het uitwerken van het patroon, ik ga je hele verhaal opslaan.

    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sas,
      Hij zit ook heerlijk.
      Jij nog bedankt voor het meedenken.
      Fijne dag.
      xxx Ria

      Verwijderen
  3. Hallo ik wil ook graag beginnen aan je vertaald patroon maar heb wel vraagje heb het patroon door gelezen en lees dat je met haaknaald3 begint en dan overgaat met naald6 krijg je geen verschil te zien in de grote van de steken en als ik vragen mag welk garen heb je gebruikt heb hier katoen en acryl liggen weet niet goed wat het beste is tis wel bedoeld voor haaknaald ziet er super uit mag gezegd worden. Misschien rare vragen wat ik je stel maar haak nog niet zo lang vandaar, nogmaals bedankt voor dit leuke vertaalde patroon en dat je het zo netjes uit hebt gewerkt dikke pluim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor model B gebruik je de hele tijd haaknaald 3.0mm en na dat je ketting van 181 lossen hebt ga je door met toer 5. Dit is model b tot het eind.

      Voor model A ben ik overgegaan naar naald 6.00 mm dan word je haakwerk losser gehaakt.

      Zelf heb ik catania katoen gebruikt.

      xxx Ria

      Verwijderen
  4. hoi Ria,
    ook ik wil het patroon gaan proberen, mag ik vragen welke omvang in cm het strakke gedeelte heeft gekregen rond de taille? of welke maat kleding jij draagt? ik draag mt 46 , moet dus waarschijnlijk het aantal steken om de taille aanpassen.
    hoor het graag gr en bedankt Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,
      Ik zelf heb maat 40 dus je zal de taille inderdaad iet aan moeten passen.
      Gr en een fijne avond

      Verwijderen
  5. Wow this is amazing.
    Just what I was looking for. Thank you so much for sharing with us and having the kindness in translating it to English
    Much love from Toronto Canada

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow this is amazing.
    Just what I was looking for. Thank you so much for sharing with us and having the kindness in translating it to English
    Much love from Toronto Canada

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for the nice comment. Glad that I made what you were looking for.
      xxx Ria

      Verwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
x Het Voske

Populaire posts van deze blog

Super makkelijke muts {haakpatroon}

Geribbelde muts {haakpatroon}

Cirkel Tuniek: deel 1